شارژرهای نسل آینده، انگشتان دست خواهند بود

۱۴۰۰/۵/۲۸

توسعه دهندگان یک نوآوری جدید را آشکار کردند که دنیای انرژی را متحول می کند ، زیرا یک تیم علمی توانست با سرمایه گذاری در عرق روی پوست انسان ، به ویژه در انگشتان دست ، یک تراشه بسیار کوچک با قابلیت تولید انرژی ایجاد کند.

دستگاه جدید به سادگی دور انگشت دست می پیچد و می تواند در هنگام خواب یا گشت و گذار استفاده شود ، زیرا عرق را در هنگام خواب یا حرکت جذب کرده و به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

طبق اخبار منتشر شده در مجله علمی "Daily Mail" ، تحت عنوان (ممکن است شارژر بعدی تلفن شما در دست شما باشد) ، نمونه اولیه دستگاه نوآورانه ، که هنوز در دست توسعه است ، در حال حاضر انرژی کمی ذخیره می کند ، و حدود سه هفته طول می کشد. از تعامل مداوم عملکرد تلفن های هوشمند ، اما توسعه دهندگان دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیه گو ، ایالات متحده امیدوارند که این ظرفیت را افزایش داده ، آن را توسعه داده و کارایی آن را در آینده افزایش دهند.

توسعه دهندگان دریافتند که استفاده از این تراشه با یک انگشت به مدت ده ساعت انرژی کافی برای نگه داشتن ساعت (ساعت مچی) به مدت 24 ساعت ایجاد می کند ، یعنی حدود 400 میلی ژول تولید می کند.

اما کارشناسان تأیید کرده اند که پوشیدن این برش ها در بقیه انگشتان دست ممکن است حداقل ده برابر بیشتر انرژی تولید کند.

گروه کاری نوآوری توضیح داد که ریزتراشه جدید از یک سیستم منفعل برای تولید برق از رطوبت در نوک انگشتان استفاده می کند ، "حتی اگر در خواب ، نشسته یا بی حرکت هستید".

محققان اشاره کردند که نوک انگشتان قسمتهایی از بدن هستند که بیشتر عرق می کنند ، زیرا تراشه دارای یک ماده اسفنجی هوشمند است که می تواند عرق را جمع آوری ، پردازش کرده و توسط هادی ها به انرژی تبدیل شود.


finger charger
..