سیستم رباتیک جدید برای توانبخشی مصدومان در مراکز بهداشتی

۱۴۰۰/۱۱/۷

تیمی از محققان در اسپانیا سیستم رباتیکی را برای کار در زمینه توانبخشی در زمینه فعالیت های ذهنی و حرکتی انسان توسعه داده اند تا بتوان از آن در مراکز بهداشتی و خانه ها به طور یکسان استفاده کرد.

محققان تأیید می کنند که سیستم جدید می تواند از خانه استفاده شود، جایی که می تواند از راه دور با مقامات مراقبت های بهداشتی ارتباط برقرار کند، که به بهبود کیفیت زندگی و دستیابی به ثبات خانواده برای بیمار کمک می کند.

ربات در حال تعامل با بیماران
این سیستم که توسط یک تیم تحقیقاتی از دپارتمان علوم و مهندسی کامپیوتر در دانشگاه کارلوس سوم در مادرید ابداع شده است، متشکل از رباتی است که می تواند با بیماران تعامل داشته باشد، یک سیستم هوش مصنوعی که از واحدهای حسگر سه بعدی برای کنترل ربات استفاده می کند. نرم افزار الکترونیکی مورد استفاده خدمه مراقبت های بهداشتی برای نظارت بر وضعیت بیماران و در نهایت یک سیستم ذخیره سازی کامپیوتری برای نگهداری داده ها برای تجزیه و تحلیل وضعیت سلامت بیماران و ثبت مراحل توانبخشی آنهاست.

وب سایت تخصصی فناوری TechExplore به نقل از محقق فرناندو فرناندز در دپارتمان کامپیوتر و مهندسی دانشگاه گفت که هدف این پلت فرم رباتیک بهبود روش های درمان توانبخشی با استفاده از سیستم های شبیه سازی است که امکان انجام یک سری تمرینات و فعالیت ها را فراهم می کند. وسیله ای اضافی برای مسئولان مراقبت های بهداشتی برای افزایش کارایی جلسات درمانی.

روباتی که شبیه بازی با عروسک است
وی افزود: مثلا برای بیماران اطفال تعامل با ربات مانند بازی با یک عروسک است، بنابراین بچه ها هرگز فکر نمی کنند که برای درمان به بیمارستان می روند، بلکه فکر می کنند که قرار است بازی کنند. یک ارزش افزوده برای سیستم جدید است."

خوزه کارلوس پولیدو، بنیانگذار و رئیس شرکت رباتیک اجتماعی انروبیکس، که در ساخت پلت فرم جدید رباتیک نقش دارد، می گوید که این سیستم با ارائه ابزارهای اضافی به کارشناس توانبخشی برای غنی سازی کار متخصص توانبخشی برای استفاده در برخورد با متخصصان و موارد بیماری، می گوید.
..